Ansøgningsfrist: UDLØBET
De tilbyder en dynamisk arbejdsplads, der er i konstant udvikling og fokuserer på at levere den bedste service til borgerne. Som en del af teamet bliver du en del af en gruppe engagerede og kompetente medarbejdere, der værdsætter fællesskab og samarbejde. De sikrer en grundig introduktion og fast supervision, så du føler dig godt rustet i din rolle.
Ansøgningsfrist: UDLØBET
Som konsulent er det dit ansvar – via mail og telefon – at yde en tilrettelagt indsats, der hjælper vores skadelidte kunder tilbage på arbejdsmarkedet. Fra skaden er sket, til de er tilbage i arbejde igen. Du udreder deres helbredsmæssige situation og er i kontakt med f.eks. private socialrådgivere, fysioterapeuter, privathospitaler, advokater, fagforeninger og kommuner – alt sammen for at sikre de skadelidte en god og meningsfuld hverdag i et job, som de er glade for og i stand til at udfylde
Ansøgningsfrist: UDLØBET
Dine arbejdsopgaver vil primært bestå af systematisk sagsbehandling og dokumentation med afsæt i VUM, rehabiliterende og recovery-orienterede arbejdsgange og procedurer. Du vil foretage vurdering af støttebehov jf. Serviceloven og de politisk besluttede rammer i Odsherred Kommune. Arbejdet indebærer også tilrettelæggelse af en rehabiliterende, helhedsorienteret og koordineret indsats.
Ansøgningsfrist: UDLØBET
Dine opgaver vil blandt andet omfatte afholdelse af netværksinddragende møder samt dialogbaserede underretningsmøder. Du vil også skulle afholde samtaler med børn og unge og udarbejde børnefaglige undersøgelser og handleplaner. Derudover vil du iværksætte og følge tæt op på forebyggende foranstaltninger og anbringelser samt køre parløb i vanskelige sager og vidensdele med kollegaer.
Ansøgningsfrist: UDLØBET
Dine opgaver vil blandt andet omfatte afholdelse af netværksinddragende møder samt dialogbaserede underretningsmøder. Du vil også skulle afholde samtaler med børn og unge og udarbejde børnefaglige undersøgelser og handleplaner. Derudover vil du iværksætte og følge tæt op på forebyggende foranstaltninger og anbringelser samt køre parløb i vanskelige sager og vidensdele med kollegaer.
Ansøgningsfrist: UDLØBET
Dine arbejdsopgaver inkluderer at vejlede og yde rådgivning til borgere med ophold på Krisecentret samt at vejlede og yde rådgivning til kolleger og kontaktpersoner vedrørende familier med ophold på Krisecentret. Du vil forestå visitation af borgere som en opgave, der er uddelegeret af lederen, og indgå i et tværfagligt team omkring koordinering af borgernes trivsel, sagsforløb, forebyggelse og efterværn.
Ansøgningsfrist: UDLØBET
Dine primære arbejdsopgaver bliver at modtage og administrativt oprette underretninger i fagsystemet DUBU, samt at vurdere og screene underretninger. Du vil planlægge og varetage partshøringer samt gennemføre børne- og ungesamtaler. Derudover skal du udarbejde afdækninger, igangsætte og følge op på støttende indsatser. Du vil også udarbejde målbare, løsningsfokuserede mål i forbindelse med henvisning til indsatser hos interne eller eksterne leverandører.
Ansøgningsfrist: UDLØBET
Helt konkret vil dine opgaver bl.a. være at bemande vores modtagelse, afholde visitationssamtaler og jobsamtaler, undervise i vores interne beskæftigelsestilbud samt arbejde med den unges uddannelsesplan. Det er også vigtigt at du samarbejder og koordinerer med relevante samarbejdspartnere for at sikre en god samlet indsats for den unge. Eksempelvis samarbejder vi ofte med psykiatriske behandlingssteder, misbrugscentre eller uddannelsessteder.
Ansøgningsfrist: UDLØBET
Du udarbejder indstillinger til børn og ungeudvalget og samarbejder tæt med medarbejdere fra administrationen og jura, hvilket er en højprioriteret opgave. Du behandler borgerklager og udarbejder redegørelser. Desuden indgår du i socialfaglig/juridisk sparring med sagsbehandlere og ledere i juridiske spørgsmål for at kvalificere kollegaers kompetencer, så de kan træffe fagligt stærke og juridisk korrekte afgørelser.
Ansøgningsfrist: UDLØBET
I modtagelsen bliver du en del af et team på fire kollegaer. De væsentligste opgaver for dig i modtagelsen er blandt andet at modtage personlige henvendelser og vejlede fremmødte borgere i nye sager, varetage 24-timers vurderinger i underretninger, handle ved akutte henvendelser og akutte sager, der håndteres i henhold til overgrebspakken samt at afholde inddragende børnesamtaler
Ansøgningsfrist: UDLØBET
Som socialrådgiver på adoptionsområdet vil din primære opgave være at sagsbehandle i forhold til fremmedadoption. Dette indebærer at undersøge ansøgernes forhold og ressourcer i forbindelse med deres ansøgning om at blive godkendt som adoptanter til et barn født i udlandet eller i Danmark. Du vil også afholde matchningssamtaler vedrørende et konkret barn med adoptanterne og gennemføre opfølgningsmøder i familierne efter, at de har adopteret et barn.
Ansøgningsfrist: UDLØBET
Som myndighedsrådgiver i et Sikkerhedsplansteam vil du stå i en hverdag, der stiller krav til høj faglighed og din evne til selv at koordinere og planlægge arbejdet. Du skal både kunne varetage myndighedsrollen med de krav, der er til dokumentation, gældende lovgivning og processer i sagsforløb – samtidig med, at du har stærke relationelle kompetencer og kommunikationsevner.
Ansøgningsfrist: UDLØBET
Du vil blive en del af et specialteam, som er specialiseret og skal have tæt samarbejde med de børne- og ungerådgivere, som er knyttet til kommunens skoler og daginstitutioner. Tanken er, at specialteamet dækker de handicapkompenserende ydelser og i tæt samarbejde med børne- og ungerådgiveren på fx skolen sikrer en helhedsorienteret indsats for barnet og familien.
Ansøgningsfrist: UDLØBET
Som socialrådgiver/socialformidler i Specialteamet vil dine opgaver omfatte at yde råd og vejledning til familier med et barn med nedsat funktionsevne i henhold til servicelovens § 11. Du vil foretage målgruppevurderinger og behandle ansøgninger om hjemmetræning, merudgifter, kompensation for tabt arbejdsfortjeneste, ledsagerordning og aflastning efter servicelovens bestemmelser.
Ansøgningsfrist: UDLØBET
Helt konkret vil dine opgaver bl.a. være at bemande modtagelsen, afholde visitationssamtaler og jobsamtaler, undervise i de interne beskæftigelsestilbud samt arbejde med den unges uddannelsesplan. Det er også vigtigt at du samarbejder og koordinerer med relevante samarbejdspartnere for at sikre en god samlet indsats for den unge.
Ansøgningsfrist: UDLØBET
STRAX-Huset tilbyder dig muligheden for at blive en del af en seriøs og ambitiøs organisation, der har fokus på både udvikling og kerneopgaven. Du vil indgå i et professionelt arbejdsfællesskab, hvor der stilles høje krav til fortsat faglig læring. Du vil arbejde sammen med engagerede kollegaer, hvor faglighed, åbenhed, nysgerrighed og ansvarlighed er nøgleord.
Ansøgningsfrist: UDLØBET
Dine primære funktioner vil være at yde rådgivning og vejledning, især inden for dit eget team, men også mere generelt. Du vil behandle ansøgninger om støtte, herunder undersøge borgerens støttebehov og udarbejde faglige vurderinger. Desuden vil du indstille til visitation og videreformidle de dertilhørende afgørelser. Din kommunikation vil omfatte både mundtlig og skriftlig kontakt med borgere, pårørende og samarbejdspartnere.
Ansøgningsfrist: UDLØBET
Dine primære opgaver vil omfatte systematisk myndighedsarbejde, herunder afdækning af underretninger, screening af alle sager, udarbejdelse af afdækningsnotater og i særligt komplekse sager børnefaglige undersøgelser, samt hyppige opfølgninger på iværksatte støtteindsatser. Det er også vigtigt, at barnets/den unges stemme og perspektiver inddrages på lige fod med forældrenes i alle sagsskridt.
Ikke mere indhold
Ikke mere indhold